Obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.jezirka-zahrada.cz. Podmínky blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.
Kontaktní údaje:
Název: Jezírka-Zahrady s.r.o.
Sídlo: M. Alše 2245/16, Most, 43401
IČ: 28751213
DIČ: CZ28751213
Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C,
vložka 52528
Telefon: +420 731156600, +420 725923654
Email: obchod@jezirka-zahrada.cz
Kontaktní a korespondenční adresa (pro případné reklamace):
Skyřická 104, Most 43401
Jarní provozní doba (od 1.4.2023):
Po - Pá: 8.00 - 17.00 hod., So: 8.00 - 12.00 hod., Ne: ZAVŘENO
(v zimních měsících zkrácená otvírací doba, sobota zavřeno, viz. AKTUALITY Jezírka-Zahrady s.r.o.)
Prodávající se zavazuje na písemnou, nebo elektronickou korespondenci ze
strany kupujícího reagovat neprodleně, nejpozději ve lhůtě 2 pracovních dnů.
Informace:
Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné
chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě
nákladů na doručení zboží.
Informace o přijímaných způsobech platby:
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu
účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v
případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Přijetí nabídky s dodatkem, nebo odchylkou není přijetím
nabídky.
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje
odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí
nabídky.
Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží, není-li u
konkrétního produktu uvedeno jinak.
Prodávající zpřístupňuje návody k použití v elektronické podobě před uzavřením
smlouvy, zejména u velkých spotřebičů, spotřební elektroniky a dalšího zboží v
ceně nad 3.000,- Kč, kde je to účelné a vhodné pro rozhodnutí kupujícího o
koupi. Návody k použití nabízených produktů jsou uvedené na kartách výrobků na
webových stránkách, nebo na vyžádání u prodávajícího.
Doručování zboží:
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 5 dnů od potvrzení
objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u
zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do 2-3 pracovních
dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje,
aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty, odešle
prodávající emailem. Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné
formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění
a jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit.
Cena a způsob doručení:
Objednávky do 3.999 Kč:
Platba převodem ČR 129 Kč
Platba na dobírku ČR 160 Kč
Objednávky nad 4.000 Kč:
Platba převodem ČR zdarma (*viz. uvedeno níže).
Platba na dobírku ČR zdarma (*viz. uvedeno níže).
Platba převodem SK 400 Kč
*Poštovné či balné u objednávek přesahující částku 4000 Kč je zdarma, nejedná-li se o nadměrnou zásilku – nad 25 kg, více jak 1,1m a atypickou zásilku např. plastová jezírka. U vybraných produktů je při expedici spediční firmou cena navýšena o poštovné na každý jednotlivý kus a je započítáno i při odběru větším než 4000 Kč. V případě nadměrného nákladu nad 25kg či zásilky, kterou nelze zaslat klasickou dodávkovou dopravou PPL, jsme bohužel nuceni Vám účtovat zvýšené dopravné (dle ceníku dopravce). Vyšší cena za dopravné bude předem konzultována se zákazníkem.
Možnost také objednávat na telefonním čísle: tel. +420 725 923 654.
V případě nevyzvednutí objednané zásilky, jsme nuceni následně vyúčtovat poštovné a balné spojené se zasláním tohoto zboží.
Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy:
Kupující může odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední
části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby.
Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s
povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle, nebo předá ve 14 denní
lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro
usnadnění komunikace je nutné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo
smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení, telefonní číslo nebo e-mail a
zvolený způsob vrácení zboží. Odstoupení od smlouvy lze podat osobně, nebo zaslat na prodejnu na adrese: Skyřická 104, Most 43401, e-mailem nebo přepravní
společností, a to s uvedením výše požadovaných informací.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží od
jeho dodání do 14 dnů, od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým
platbu od kupujícího přijal. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat
zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku)
kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či
poškození.
Náklady vrácení zboží nese kupující.
Vrací-li kupující zboží osobně v provozovně prodávajícího, vrátí prodávající
výše uvedené platby do 7 dnů od odstoupení od smlouvy kupujícímu.
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající
oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a
započíst jej na vracenou částku.
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodání živých
ryb, vodních a bahenních rostlin, digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném
nosiči, či u smluv o poskytování služeb, v obou případech za podmínky, že ke
splnění došlo s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty
pro odstoupení od smlouvy; dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží (vč.
alkoholických nápojů), jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu
nezávisle na vůli prodávajícího; u smluv na dodávku zboží upraveného podle
přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv na zboží, které podléhá rychlé
zkáze, u zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z
uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit; u dodávky zvukových
či obrazových nahrávek nebo počítačových programů, porušil-li kupující jejich
původní obal; u dodávky novin, časopisů nebo jiných periodik; u smluv o
ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času poskytovaných v
určeném termínu nebo u smluv uzavíraných na základě veřejné dražby podle zákona
upravujícího veřejné dražby.
Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi
prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k
odstoupení od kupní smlouvy v rámci tohoto bodu obchodních podmínek
spotřebitelem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a
kupující je povinen spolu se zbožím vrátit prodávajícímu i poskytnutý
dárek.
Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud
není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží
ve lhůtě přiměřené okolnostem a pokud vyjde najevo, že kupující porušil již
dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím.
Prodávající zároveň kupujícího upozorňuje, že smlouva není uzavřena, pokud jsou
zde oprávněné pochybnosti o skutečné identitě kupujícího nebo v případě
zjevných chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.
Vrácení zboží zakoupeného na prodejně:
1. Lhůta pro vrácení zakoupeného zboží na prodejně je 14 dní od zakoupení.
2. Zboží musí být nepoužité a zabalené v originální krabici.
3. Zákazník musí předložit doklad o koupi.
4. Za vrácení zboží nevracíme peníze, ale umožňujeme výměnu za jiné zboží nebo dárkový poukaz.
Formulář pro odstoupení od smlouvy
Pokud chcete odstoupit od kupní smlouvy, prosím vyplňte formulář v následujícím znění a zašlete nám s vráceným zbožím. Doručovací adresa pro vrácení zboží: Jezírka-Zahrady sro, Skyřická 104, Most 43401. Tímto Vám oznamuji, že odstupuji od kupní smlouvy ve vztahu k následujícímu zboží: …………………………… Objednáno dne ……………………………… Doručeno dne …………………………………. Číslo faktury: ………………………………………….. Jméno a příjmení:………………………………………………….. Adresa:………………………………………………………………….. Důvod odstoupení:……………………………………………………………………………… Číslo účtu pro vrácení platby:……………………………………………………………….
Podpis zákazníka:………………………………. Datum:……………………………..
*vracená platba bude pouze za cenu zboží
|
Práva a povinnosti z vadného plnění:
Kupujícímu před prvním použitím důrazně doporučujeme prostudovat záruční
podmínky, včetně českého návodu na obsluhu a následně se těmito informacemi důsledně
řídit. V opačném případě se vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním
věc poškodí a následná reklamace bude zamítnuta.
Jakost při převzetí:
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně
očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není
kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá
jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady
zboží, za které prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží
podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na
přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu
odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové
věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této
součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může
kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během 6 měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již
při převzetí zboží.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující
před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře
dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu
prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo
práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Zákonná práva z vad:
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční
době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v
připojeném návodu.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby
požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez
ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
• odstranění vady
dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
• bezplatné
odstranění vady opravou;
• přiměřenou slevu
z kupní ceny; nebo
• vrácení kupní
ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při
uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu
neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o
vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady
anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (3. reklamace pro stejnou
závadu nebo 4. pro odlišné závady), nebo má zboží větší počet vad (nejméně 3
vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu
zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo
nedodržení návodu k použití.
U vybraného zboží se prodávající zavazuje kupujícímu nabídnout rozšířenou
smluvní záruku.
Vyřízení reklamace:
Při doručení zásilky doporučujeme rozbalit zásilku před kurýrem!!! V případě poškození či porušení obalu zásilky, převezměte zásilku s "výhradou" a sepište s řidičem zápis o škodě, nutné IHNED při převzetí!!! Dále nás o této skutečnosti neprodleně informujte telefonicky +420 725923654 nebo emailem: obchod@jezirka-zahrada.cz. Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího, nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku na adrese: Jezírka-Zahrady s.r.o., Skyřická 104, Most 43401. V zájmu co nejrychlejšího vyřízení by měla reklamace splňovat následující pravidla: spolu s reklamovaným výrobkem dodá kupující kopii dokladu o koupi (nebo alespoň číslo dokladu), případně jiný doklad prokazující uskutečnění nákupu, stručný popis závady, adresu kupujícího, telefonní číslo, případně e-mail. Oznámení o reklamaci stačí zaslat e-mailem nebo jako součást zásilky s reklamovaným zbožím.
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení
vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu
prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže
být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva
jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o
koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží
prodávajícímu, nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při
přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být
čisté a kompletní. V případě dotazů týkajících se reklamací může kupující
volat na telefonní číslo +420725923654.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do 3 pracovních dnů, rozhodnout
o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení.
Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí.
Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 14 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně
nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva,
jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou
slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo
do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží
nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi
nového zboží, nebo jeho části.
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se
prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku
e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS, pokud kupující tyto kontaktní
informace uvedl.
Dodavatel vydá spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel uplatnil
reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje. Dále
dodavatel vydá spotřebiteli pomocí e-mailu a SMS zprávy potvrzení o datu a
způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího
trvání. Pro případ zamítnuté reklamace dodavatel spotřebiteli vydá písemné
odůvodnění tohoto zamítnutí. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené
k provedení opravy.
Ochrana osobních údajů:
Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím
zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č.
101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být
informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje
měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad
ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným třetím subjektům
než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží.
Prodávající umožní nákup bez registrace, přičemž údaje neregistrovaných
kupujících využije výhradně k plnění předmětu smlouvy, nikoliv k marketingovým
či obchodním účelům.
Prodávající je oprávněn zasílat kupujícímu vlastní obchodní sdělení, jen pokud
si je kupující aktivně vyžádá, a to jen do doby, než kupující prodávajícímu
sdělí, že zasílání chce ukončit. Toto sdělení kupující může učinit na
elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím
vznikly jakékoliv náklady.
Řešení sporů:
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Mimosoudní urovnání sporů lze provést také prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz na webové stránce www.vasestiznosti.cz.
Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném
znění, ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením
a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno
oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na Českou obchodní inspekci či na
soud.
Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet
promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran
sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
Ostatní:
Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je
člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná
v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého
povolání.
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který
na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své
podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.),
zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy,
ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě
jsou vyloučeny.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. února 2016.